Ontdek de genomineerden voor De Ensors 2017!

Filmfestival Oostende is hét festival in Vlaanderen dat het Vlaams talent viert. Hoogtepunt van dit festival is ongetwijfeld het Gala van de Ensors, met de uitreiking van de Vlaamse Filmprijzen.

De lange lijst van films die de jury dit jaar moeten beoordelen is een duidelijk signaal dat de Vlaamse audiovisuele sector haar creatieve en productieve opmars van de laatste jaren verder zet. De Ensors bieden de sector als enige Vlaamse Filmprijzen dan ook een welverdiende bekroning op hun werk.

Dit jaar strijden niet minder dan 26 Vlaamse films en coproducties met Wallonië en Nederland voor Ensors in 17 categorieën.

Juryvoorzitter Prof. dr. Caroline Pauwels mag ditmaal de honneurs waarnemen als voorzitter van een straffe Ensor jury die bestaat uit regisseur Nathalie Basteyns, auteur – scenarist Annelies Verbeke, Vlaamse muzikant, acteur en schrijver Wannes Cappelle, actrice Willeke van Ammelrooy, regisseur Jan Eelen, acteur Filip Peeters, producent Viviane Vanfleteren, D.O.P. Lou Berghmans en production designer Bart Van Loo.

And the nominees are…

Beste Film

  • Home
  • King of the Belgians
  • Le Ciel Flamand

Beste Regisseur

  • Bavo Defurne / Souvenir
  • Fien Troch / Home
  • Peter Monsaert / Le Ciel Flamand

Beste Scenario

  • Jessica Woodworth & Peter Brosens / King of the Belgians
  • Fien Troch & Nico Leunen / Home
  • Peter Monsaert / Le Ciel Flamand

Beste Acteur

  • Loïc Bellemans, Mistral Guidotti, Sebastian Van Dun / Home
  • Peter Van den Begin / King of the Belgians
  • Kévin Azaïs / Souvenir

Beste Actrice

  • Alexandra Lamy / Vincent
  • Lena Suijkerbuijk / Home
  • Sara Vertongen / Le Ciel Flamand

Beste Mannelijke bijrol

  • Flor Decleir / Sprakeloos
  • Rik Van Uffelen / Sprakeloos
  • Wim Willaert / Le Ciel Flamand

Beste Vrouwelijke bijrol

  • Esra Vandenbussche / Le Ciel Flamand
  • Karlijn Sileghem / Home
  • Els Deceukelier / Home

Beste D.O.P.

  • Danny Elsen / De Premier
  • David Williamson / Le Ciel Flamand
  • Menno Mans / My First Highway

Beste Debuut

  • Lena Suijkerbuijk, Loïc Bellemans, Mistral Guidotti, Sebastian Van Dun / Home
  • Esra Vandenbussche / Le Ciel Flamand
  • Kevin Meul / My First Highway
  • Nathalie Teirlinck / Le passé devant nous
  • Zuri François / Le passé devant nous

Beste Muziek

  • Brent Vanneste / My First Highway
  • John Parish / Le passé devant nous
  • Johnny Jewel / Home

Beste Art Director

  • André Fonsny / Souvenir
  • Kurt Loyens / Storm
  • Pepijn Van Looy / My First Highway

Beste Montage

  • Alain Dessauvage /  Le Ciel Flamand
  • Nico Leunen / Home
  • Philippe Ravoet & Yoohan Leyssens  / De Premier

Beste Kostuum

  • Christophe Pidre & Florence Scholtes / Souvenir
  • Tine Deseure / Uitschot
  • Vanessa Evrard / Le passé devant nous

Beste Make-Up

  • Esther De Goey / De Premier
  • Fredo Roeser/ Souvenir
  • Petya Simeonova / King of the Belgians

Beste Kinder/ jeugdfilm

  • Cloudboy
  • De D5R, de film
  • Ghost Rockers, Voor Altijd
  • Storm: letters van vuur

Beste coproductie met Nederland

  • Brimstone
  • Layla M
  • Monk

Beste coproductie met Wallonië

  • La Fille Inconnue
  • Dode Hoek
  • Mal de Pierres
  • Noces

https://www.filmfestivaloostende.be/ensors/ontdek-genomineerden-ensors-2017/

Tytgat Chocolat geselecteerd voor Séries Mania

Persbericht, 22 maart 2017

ZAVENTEM/PARIJS - De nieuwe Eén-serie Tytgat Chocolat van productiehuis De Mensen in
samenwerking met Proximus, is geselecteerd voor de 8e editie van het internationale
televisiefestival Séries Mania (13-23 april) in Parijs. Tytgat Chocolat zal het opnemen tegen
andere internationale series in de categorie International Panorama. Vorig jaar vielen Eén en De
Mensen op Séries Mania nog in de prijzen met Beau Séjour (Publieksprijs). De serie is later dit
jaar te zien op Eén.
Séries Mania biedt het grote publiek jaarlijks een uitgebreid gamma aan internationale series aan.
Tytgat Chocolat maakt in de categorie International Panorama kans op drie prijzen: de A.C.S.
Award, uitgereikt door Franse tv-professionals, de Publieksprijs, gekozen door de bezoekers van het
festival en de Bloggers Award. Séries Mania vertoont de eerste twee afleveringen van Tytgat
Chocolat in wereldpremière op 16 april.

Hier kan u al een voorsmaakje vinden:
https://vimeo.com/179635550

Tytgat Chocolat volgt Jasper Vloemans, een jongen met downsyndroom die als inpakker werkt bij
het Vlaamse chocoladebedrijf Tytgat Chocolat. Daar wordt hij verliefd op één van zijn collega's:
Tina, een meisje van Kosovaarse afkomst. Wanneer Tina plots uitgewezen wordt naar haar land van
herkomst, reizen haar vrienden haar achterna, aangevoerd door de dolverliefde Jasper.
De hoofdrollen zijn weggelegd voor de acteurs van Theater STAP, een theatergezelschap dat werkt
met een vast ensemble van professionele acteurs met een mentale handicap. Jelle Palmaerts geeft
gestalte aan de dolverliefde Jasper Vloemans. Verder zijn er ook vertolkingen van Jan Goris, Jason
Van Laere, Gert Wellens, Peter Janssens, Wim Opbrouck, Marc Van Eeghem, Els Dottermans, Frank
Focketyn, Mieke De Groote, Mira Bryssinck, Jan Decleir en Flor Decleir. De reeks werd geschreven
en geregisseerd door Filip Lenaerts en Marc Bryssinck, artistiek directeur van Theater STAP.
Pieter Van Huyck, Hoofd fictie De Mensen: “We zijn heel trots op deze selectie, omdat Séries Mania
staat voor kwaliteit. Wij hebben Tytgat Chocolat nooit beschouwd als een ‘sociaal project’. We
hebben altijd de ambitie gehad om een volwaardige fictiereeks te maken, omdat we geloofden in
het acteertalent van die Stappers. En die acteurs blijven inderdaad op indrukwekkende manier
overeind naast toppers als Wim Opbrouck en Els Dottermans. Ze hebben even hard moeten werken
als andere acteurs.”
Tytgat Chocolat is een productie van De Mensen, in coproductie met Proximus en Gardner and
Domm, voor Eén. De reeks kon in de scenario- en ontwikkelingsfase rekenen op steun van het
VAF/Mediafonds van Vlaams Minister van Media Sven Gatz. De internationale verkoop van Tytgat
Chocolat is sinds vorig jaar in handen van de Franse sales agent Wild Bunch.
Séries Mania
Het televisiefestival Séries Mania is intussen aan haar achtste editie toe. De voorbije jaren werden
meer dan eens Vlaamse reeksen onder de aandacht gebracht op het festival. Zo waren onder meer
‘Beau Séjour’, ‘Spitsbroers’, ‘Cordon’, ‘De Ridder’ en ‘Clan’ in het verleden al te zien in Parijs. In 2016
mocht Beau Séjour, eveneens van productiehuis De Mensen, de felbegeerde Publieksprijs nog mee
naar huis nemen.

https://www.facebook.com/TytgatChocolat/videos/vb.1134325653249163/1415907088424350/?type

Lou Berghmans en zijn overpeinzingen bij de overgang (2016 – 2017) 10-01-2017

Artikel copyright Cinevox 
Foto copyright Vincent Custers

http://http://www.cinevox.be/nl/lou-berghmans-en-zijn-overpeinzingen-bij-de-overgang-2016-

De Wetstraat 160.000

... de goede momenten waren van de allerbeste comedy die al op de Vlaamse tv te zien was...
het gaat om het heerlijke spervuur van spitse dialogen, gebracht met een snedigheid die we in Vlaanderen niet gewend zijn. In de vierde aflevering weet Charles Van Praet in één adem zowel allochtonen, Lim­burgers, holebi’s en transgenders als socialisten te beledigen. We dachten dat alleen Jeremy Clarkson dat kon!

copyright: De Standaard (Mediaredacteur Tom Heremans/dit stuk las je voor € 0,19 via Blendle)
De 16 is nog een maand lang integraal te ­bekijken op canvas.be.  

http://

Dwarskijker (Humo) over 'De 16'

HUMO
Maandag 7 november 2016 - 17:31, door (rv)

Canvas liet weten dat ‘De 16’, een zesdelige comedyserie over de soms glibberige bovenlaag van de Wetstraat, met iPhones is gefilmd. De camera van zulke mobieltjes is erg geavanceerd, want deze serie oogt even professioneel als tv-programma’s die met camera’s zijn opgenomen waarmee je niet eens kunt whatsappen. Ik veronderstel dat iPhones, handzame apparaten, een zwierige cameravoering ten goede komen mits de cameraman zijn vak verstaat, wat in deze serie ongetwijfeld het geval is. Voor de rest kan het me merkwaardig weinig schelen dat ‘De 16’ met die dingen is gefilmd.


In de begintitels veranderen politieke krantenstukken één-twee-drie-vier in bootjes van papier. Origami. Die bootjes deinen een tel later al op een gestileerde zee van strookjes uit de papierversnipperaar. Voor een vleug symboliek mag men mij altijd zachtjes wakker maken op een afgesproken tijdstip, uiteraard tijdens de kantooruren. Tussendoor doemt in die begintitels de beeltenis van enkele politici op – Tindemans, Martens, Dehaene, Verhofstadt – die, omdat ze lang genoeg aan de macht zijn geweest, hier en daar als grote staatslieden bekendstaan. Dat we naar fictie zitten te kijken, is meteen zonneklaar: vicepremier Steven Kennis geeft namelijk blindweg opening van zaken. Transparanter hoeft het vast niet te worden: een tv-ploeg mag van hem omstandig en zo goed als onbelemmerd in zijn christendemocratische kabinet rondsnuffelen, uitgerekend wanneer de hondse Charles Van Praet, doorgaans werkzaam bij de ECB in Frankfurt, dat kabinet stormenderhand aan een interne audit onderwerpt. Een tv-ploeg opvoeren die tussendoor ook de dramatis personae interviewt, is een kunstgreep die we misschien al iets te vaak hebben gezien, net als nepdocumentair tv-drama in het algemeen. Dat neemt niet weg dat ‘De 16’, geschreven en geregisseerd door Willem Wallyn, een veeleer geslaagde oefening is in de beproefde vormen en sferen van succesrijke buitenlandse series.

Na één aflevering heeft de onuitstaanbare rouwdouw en machtsdenker Charles Van Praet (Jan Hammenecker), met een eeuwige sigaar in zijn kop, het hele kabinet al herschikt. Hij komt weg met overtredingen van het rookverbod, intimidatie en seksisme, en wordt halsoverkop kabinetschef van de op eigen kracht glimmende ijdeltuit Kennis, een mooie rol van Michael De Cock. De woelingen in de krokodillenvijver kunnen een aanvang nemen, en de bijbehorende machtsspelletjes ook.

Er is na twee afleveringen, waarin schandaaltjes uit de echte Belgische politiek echoën, niet één personage waar ik een zekere sympathie voor voel, maar dat heeft me nog nooit belet om veel plezier aan fictieve klootzakken te beleven. Ik denk vooral aan Alain Pieters, de kabinetschef die door Van Praet prompt tot speechschrijver werd gedegradeerd, nog een ambacht waar deze Pieters geen talent voor heeft: hij is met meesterschap incompetent en dan ook niet te beroerd om een toespraak die Kennis moet uitspreken woordelijk aan ‘The West Wing’ te ontlenen. Het beroepsleven van zijn dromen is een aaneenrijging van kredieturen waar het landsbelang niet van gediend is. Deze Pieters, een loepzuivere arrivé uit de provincie, weet met steun van de vakbond overal van te profiteren, en ondertussen heeft hij geenszins last van eergevoel. Als hij toch eventjes in het nauw meent te zitten, voert hij met een weinig plausibele gezichtsuitdrukking aan dat hij kanker heeft, zij het ‘in het beginstadium’. ‘Kanker is nog geen reden om te laat te komen,’ volgens vicepremier Kennis. Goede karikaturen zijn vooral precisiewerk, waardoor ze waarachtiger zijn dan een beetje Belgische politicus van zijn karikatuur zou verwachten: Alain L. Pieters wordt dan ook levensecht neergezet door Dries Heyneman.

Ook mooi was het goed geschreven solootje waarin Dirk Kerckhove, adjunct-chef begroting (Andrew James Van Ostade), in vervoering over de begroting orakelde. Een andere keer, opnieuw in een solootje, schetste hij flegmatiek het milieu waarin hij was grootgebracht. Zijn ouders hadden ooit met zijn studiebeurs een Toyota Celica gekocht nadat ze hadden gehoord dat hun schuldbemiddelaar was doodgevallen in de Carrefour. Wrang en geestig tegelijk: zo hoort het.

Het beeld van de politieke toplaag dat na twee afleveringen uit ‘De 16’ naar voren komt, vertoont voorts overeenkomsten met de visie op politici die ik op vrijdagavond weleens in een niet nader genoemde drankgelegenheid opvang als het happy hour ten einde loopt en iedereen luider uit z’n nek kletst dan nodig is. Hoe hoger de leden van het onderhavige kroeggezelschap zijn opgeleid, hoe meer ze hun best doen om de populaire kreet ‘Allemaal zakkenvullers!’ te parafraseren.

Ik kan niet zeggen dat ‘De 16’ liefde op het eerste gezicht is: de confectiepakken van de Wetstraat in hun gesloten circuit van bureaus en wandelgangen spreken aanzienlijk minder tot mijn verbeelding dan – bijvoorbeeld – de bonte en anarchistische graai uit het volk die vorig jaar op Canvas de inlandse western ‘Bevergem’ kleurde. Het zal wel weer een kwestie van affiniteit zijn. Maar ik blijf benieuwd naar de volgende aflevering van ‘De 16’, en naar de beloofde crossmediale afwikkeling van deze serie. En in één moeite door ook naar de uiteindelijke crossmediale parafrase van de kreet ‘Allemaal zakkenvullers!’

http://

de 16 - Neemt de iPhone het straks over van de camera?

COPYRIGHT DeMorgen: 28-10-16 Pieter Dumon

"Producten gemaakt door kinderhandjes in opdracht van een bedrijf dat geen euro belasting betaalt." Neen, Lou Berghmans, de man die eerder al de camera hanteerde bij De ronde, Van vlees en bloed en Ben X, is niet meteen fan van alles wat het Apple-logo draagt. Toch kreeg regisseur Willem Wallyn hem zo ver om voor De 16, de politieke fictiereeks die sinds deze week op Canvas loopt, zijn professionele camera voor een iPhone in te ruilen.
De nieuwe Canvas-reeks De 16 is voor 80 procent met een iPhone gedraaid. Ook in nieuwsuitzendingen allerhande duiken steeds vaker los uit de pols gefilmde beeldfragmenten op. Hoe lang nog voor de smartphone in je broekzak de professionele cameraploeg vervangt?...

(lees meer op http://www.demorgen.be/tvmedia/tv-maken-neemt-de-iphone-het-straks-over-van-de-camera-b7d86fdc/)(betalend) 



de 16 - Bagger om van te smullen

copyright: De Standaard 27-10-2016

Naar verluidt was Lou Berghmans, zowat de meest gevraagde cameraman in de Vlaamse tv-wereld, niet blij toen hij vernam dat hij 
De 16 met iPhones moest draaien. Lou schijnt meer een Samsung-mens te zijn. Los daarvan kan het ongeoefende oog nauwelijks merken dat deze nieuwe zesdelige ­politieke comedyreeks met smartphones is gefilmd. Het frame is soms wat krap, mensen gaan al eens achter elkaar of samen in een hoekje staan om in het beeld te passen. Maar dat draagt bij tot de documentaire stijl.

https://blendle.com/i/de-standaard/bagger-om-van-te-smullen/bnl-destandaard-20161027-26a02450_9b78_11e6_a9c2_f2ce6c50a4f6

'De 16': Politieke comedy die eindelijk weer Vlaamse vijfsterren-tv oplevert

DeMorgen
Eindelijk - eindelijk! - richten Vlaamse tv-fictiemakers zich op de kern van de macht, en niet langer op de sympathieke randrafels van de samenleving. De 16 neemt de verrassende vorm aan van een comedy en staat garant voor vijfsterrentelevisie op internationaal niveau.

Door Bart Eeckhout - 26 oktober 2016

De 16 is ge-wel-dig-e televisie
Heeft Willem Wallyn als jonge snotaap zitten luistervinken onder tafel bij de politieke vergaderingen die zijn vader Luc ongetwijfeld thuis belegd heeft? Willem is scenarist-regisseur van De 16, Luc de vroegere machtige en alwetende partijsecretaris van de SP, die mee smadelijk ten onder ging in de Agusta-affaire. De 16 mag dan een heerlijke, maar fors aangezette karikatuur zijn van het leven op een regeringskabinet, de karakterschetsen en plotwendingen zijn een zo schrandere verdichting van de werkelijkheid dat ze wel een bijzondere voorkennis van het Wetstraat-leven moeten vergen.

Daarmee is het meteen gezegd: De 16 is ge-wel-dig-e televisie. Waarschijnlijk van het allerbeste dat u dit tv-seizoen van binnenlandse makelij op het scherm te zien zult krijgen. De reeks is al weleens vergeleken met de BBC-klassieker Yes, Minister - ook een sitcom, ook over een regeringskabinet. Maar eigenlijk is De 16 meer de Vlaamse, politieke nakomeling van The Office (met een parfum van House of Cards-cynisme). Net als The Office minder over het kantoorleven ging dan over de brutale rauwheid van kleinmenselijke verhoudingen, gaat de De 16 niet zozeer over politiek in de wetstratese zin van het woord, maar wel over het cynische machtsspel dat je nu eenmaal krijgt als je twee mensen samenzet in een hiërarchisch verband.

Het idee van De 16 is ontsproten aan het brein van Wouter Verschelden, nu baas bij Newsmonkey en tevoren onder meer hoofdredacteur bij deze krant. Zijn signatuur herken je in de obsessie met politiek als een schaakspel met als hoogste inzet het kantoor van de premier, op de Wetstraat 16 (vandaar de titel, dus).

SHARE
Dit programma is vooral het geesteskind van Willem Wallyn, die zijn talent als regisseur bevestigt, maar vooral een revelatie blijkt als scenarist
Toch is dit programma vooral het geesteskind van Willem Wallyn, die zijn talent als regisseur bevestigt, maar vooral een revelatie blijkt als scenarist. Op een meerlagige verhaalstructuur die vreemd genoeg aan Umberto Eco's De naam van de roos doet denken - oude rot (de kabinetschef) neemt jonge adjunct op sleeptouw op een helletocht doorheen een huis vol interne conflicten - heeft Wallyn een ontwrichtende humorlaag geënt.

Intussen flitsen de scherpe dialogen voorbij. Dit is misschien nog geen Aaron Sorkin (The West Wing, The Newsroom), maar het komt toch aardig in de buurt. Alles klopt aan dit programma, ook de gedurfde keuze voor een minder voor de hand liggende cast, met een goede Michaël De Cock maar vooral Jan Hammenecker in de rol van zijn leven als de nihilistische kabinetschef Charles Van Praet.


Alles klopt aan dit programma, ook de gedurfde keuze voor een minder voor de hand liggende cast
Is De 16 uit het leven gegrepen? Welja, maar niet op een simpele een-op-eenmanier. Alle hoofdpersonages en situaties verwijzen naar meerdere reële mensen en gebeurtenissen, zonder dat je er echt de vinger op kunt leggen. In de christendemocratische vicepremier Steven Kennis herkenden wij een stevige geut verwaandheid van Pieter De Crem, imago-obsessie en mediagestuntel van Yves Leterme, en over-het-paard-getildheid van Marc Verwilghen. Maar evengoed komt het basisidee - electoraal boegbeeld laat zich het premierschap afsnoepen - natuurlijk rechtstreeks uit leven en werk van Kris Peeters.

Lachen met tjeven?

Toch is dit geen rondje lachen met de 'tjeven'. Kabinetschef Charles Van Praet combineert het ongelikte cynisme van Jannie Haek (sp.a) met het machiavellisme van Luc Coene (Open Vld) en de militaire strategie van een Bart De Wever (N-VA) om uit te komen bij een fictieve versie van Luc Van den Bossche (sp.a en wellicht niet geheel toevallig de vader van Wallyns ex-partner en ex-minister Freya). Elders komt een naïeve staatssecretaris van het slag Eddy Boutmans (Groen) voorbij. Ook moet je hopen dat een ex-kabinetschef als Yasmine Kherbache (sp.a) zich niet het racistische seksisme heeft moeten laten welgevallen van haar fictieve collega Ina in De 16.

Toen bekend werd dat De 16 een comedy zou gaan worden, waren we nog ontgoocheld. Dan richten tv-fictiemakers zich eindelijk eens niet op de pseudoherkenbare dorpse marge of op een absurdistisch gezelschap van freaks, maar op de 'macht' zelf, dan is het om te lachen!

Dat vooroordeel blijkt dus onterecht. De 16 is vijfsterrentelevisie, een prijsbeest met internationaal potentieel. Die politieke thriller over Agusta, de ontsnapping van Dutroux of de val van Fortis kan volgende keer ook nog.

De 16, elke woensdag op Canvas om 21.40 uur

MARINA GESELECTEERD VOOR CANNES ECRANS JUNIORS

Marina, de speelfilm van Stijn Coninx geïnspireerd door de jeugdjaren van Rocco Granata, is geselecteerd voor Cannes Ecrans Juniors. Dat maakte de organisatie bekend. Deze nevencompetitie, georganiseerd door Cannes Cinéma, bestaat uit acht internationale speelfilms geschikt voor jongeren tussen 13 en 15 jaar. Naast Marina valt er in Cannes dit jaar nog meer Vlaams talent te spotten op en naast de rode loper.

Meer nieuws op www.fav.be

http://

Nieuw in TV-theek bij Telenet

Witse beschikbaar in TV-theek bij Telenet

Donkere Vlaamse psychologische thriller, gebaseerd op de megapopulaire tv-serie ‘Witse’, van de regisseur van ‘De indringer’ en ‘De hel van Tanger’, met Hubert Damen (tv-serie ‘Witse’), Ruth Beeckmans (tv-serie ‘Safety First’) en Robbie Cleiren (tv-series ‘Cordon’, ‘Clan’).

Gepubliceerd op 30 jul. 2014

http://pctv.telenet.be/assets/fb/genres.html

SALAMANDER

Amerikaans NETFLIX koopt SALAMANDER

Ook de Amerikanen weten binnenkort wie Filip Peeters is. De Amerikaanse streamingdienst Netflix heeft immers Salamander gekocht. Dat meldt De Tijd.
Het is de eerste keer dat Netflix een Vlaamse fictiereeks aankoopt.
De verkoop aan Netflix geeft meer credibility aan de reeks.
Salamander krijgt straks ook een Engelstalige remake. Maar Netflix biedt de originele Vlaamse versie aan, die voor het Amerikaanse publiek ondertiteld zal worden.
Skyline, het productiehuis van Salamander, verkocht aan Netflix voorlopig alleen de rechten voor de Noord-Amerikaanse markt.
Wanneer Salamander precies beschikbaar zal zijn in de VS, is nog niet bekend.
copyright: De Standaard

MARINA

500.000 bezoekers voor MARINA
Klik hier voor de newsflash!

SALAMANDER

https://www.youtube.com/watch?v=CnQV8nikFoM

W. (Witse de film)

17/12/2013
Bron: www.cinevox.be

Bekijk de trailer hier.

MARINA

Mélodie d’un Espoir
Bron: http://www.skynet.be
Lees het artikel hier.

MARINA

'Marina' van Stijn Coninx in wereldpremière in Montréal (HLN)
Bron: www.hln.be

MARINA

‘Marina’ wint prijs Spaanse studentenjury
Bron: www.standaard.be

Lees het artikel hier.

MARINA

"MARINA" van Stijn Coninx komt ook uit in Italïe

Lees het artikel hier.

MARINA

Prins Laurent op première MARINA
Bron: http://www.hbvl.be
Lees het artikel hier.

MARINA

L'histoire de Marina
16/11/2013

Bron: http://www.arte.tv
Bekijk het artikel hier.

MARINA

Recensie MARINA/KNACK
Bron: www.focus.knack.be

Lees het artikel hier.

MARINA

Apulia International Film Fund finanzia “Marina” di Stijn Coninx
Bron: http://www.apuliafilmcommission.it

Bekijk het artikel hier

MARINA

Persmededeling van het "Paleis"
Bron: http://www.monarchie.be

Lees het artikel hier.

De man met de camera - De Standaard 03/01/13

De man met de camera
Lou Berghmans , het verhaal achter de lens
Auteur: EEFJE RAMPART


http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20121227_00416081

SALAMANDER

Salamander verkocht aan BBC Four
Bron: http://www.vaf.be

Lees hier meer.

SALAMANDER

Salamander: BBC4 heads out of the dark with Belgian thriller
Bron: http://www.theguardian.com

Lees meer hier.